lørdag 31. januar 2009

Nådegavekurs på Snåsa

Nylig fikk jeg annledning til å holde et lite enkelt nådegavekurs i menigheten i Snåsa. Min gode venn Rune er for tiden vikar-prest i Snåsa, og det var i den forbindelse jeg tenkte å tilby et nådegavekurs til menigheten.


 I alt 10 personer var til stede i menighetshuset denne torsdagskvelden, som også var min debut som nådegavekurs foreleser. Jeg har hatt en interesse for nådegavene i over 10 år nå, men det var allikevel en stor utfordring denne kvelden.

Jeg hadde ikke planlagt å gå så grundig inn på hver enkelt av nådegavene men heller gi dem en overfladisk innføring som kan inspirere til videre studie og utforskning. Det er jo en lang prosess å bli kjent med både sine egne nådegaver og andre sine nådegaver. Men jeg håper at jeg har satt i gang en prosess i menigheten som kan gi frukter i tider som kommer, og at Rune kan ta dem med videre inn i den hellige intimitet med Jesus Kristus den tiden han har igjen i tjenesten på stedet.


Ingen kommentarer: