mandag 31. oktober 2011

Nådegavekurs

I de siste årene har jeg deltatt ved undervisningen ved Utrustningssenteret 24/7, og blitt fascinert over måten nådegave undervisningen er lagt opp der.

Vanligvis når man deltar på nådegavekurs, enten det er Hånd i Hanske, Willow Creek, Naturlig menighetsutvikling, eller andre, er disse kursene stort sett lagt opp over samme lest.

Man går igjennom de fleste av nådegavene, hvordan de fungerer, fallgruver, osv. Til slutt får man et spørreskjema med mange spørsmål som besvares med ofte, noen ganger, sjelden eller aldri. Så summerer man dette og får da frem de nådegavene med høyeste poengsum som da representerer de nådegavene man sannsynligvis har.

Det som jeg har opplevd ved Utrustningssenteret 24/7 er at nådegaver blir forløst gjennom profeti og håndspålegging, slik det står om i 1 Tim4,14 og 2 Tim1,6:
«Forsøm ikke den nådegave som er i deg, den du fikk på grunnlag av profetiske ord, da de eldstes råd la sine hender på deg.» og «Derfor vil jeg minne deg om dette: Tenn på ny den nådegave fra Gud som er i deg, den du har mottatt ved min håndspåleggelse!»

Gjennom undervisning og profetisk betjening får man hjelp til å bli forløst fra det som hindrer den enkelte fra å fungere i nådegavene, man får praktisk veiledning og trening til å fungere i nådegavene. Men alt skjer igjennom en modningsprosess.

En annen ting som jeg synes er spennende er at jeg selv gjerne fungerer i profetisk gave til å fortelle andre hva salgs nådegave de er gitt, hva som er den spesielle varianten av deres gave og tjeneste. Og det er noe jeg gleder meg over i tjenesten.

Ingen kommentarer: